Subscribe:

Labels

Wednesday, June 10, 2009

Apakah Maksudnye Bagi Sume????

video



Tujuan manusia hidup di dunia adalah unuk beribadah kepada Allah.Telah diterangkan didalam kitab Al-Quran.....
Allah berfirman:

"Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka menyembah-Ku"
(Adz-Dzaariyaat : 56)
Tapi senario zaman ini situasinya amat menyedihkan.Ada yang sanggup mempersoalkan mengapa kita perlu solat,menutup aurat dan tidak boleh bergaul bebas dengan lelaki dan perempuan.

Sebagai seorang yang prihatin,shabab terfikr-fikir apakah masalah sehingga terjadinya situasi seperti ini.Siapa yang patut dipersalahkan ea? Hmmmm.....
Cube flashback balik tme kegemilangan Islam dulu....
Waktu zaman Rasulullah,gadis2 amat pemalu.Tak keluar rumah.Tapi zaman sekarang ni,pukul 12 malam mcm pkul 12 tengahri......

Shabab pernah test balik malam2 nek tren,tapi berteman la.Ada sepasang p & l ni...(bkn lesen P/L),duk berkepit je.Time tu shabab duduk,kat grabak tu ada 4 orang je yang beragama Islam.Yang len nye cina.Shabab nak tegur,dalam hati dah brapi,tapi shabab xtegur sebabnya time tu ramai org.Shabab tkt ble shabab tegur akn mnjthkan air muke diorg,Lg pn ust shabab pernah bgthu,nk tgr org jgn smpi jthkan air mka die.Jd shabab istighfar banyak2....
Shabab terase amt malu.....p tu bertdg,dlm grabak yg same ad jgk org yg brtdg lbh.Shabab xnk la dsbbkan org yg mcm ni penganut agama len pndg serong.Skrg ni,mcm2 pndngn org kat org yg brtdg.Dsbbkan org mcm nila.

Shabab rase,klu ngre ksyangn shabab ini mempraktikkan Islam sepenuhnya,InsyaAllah xkn terjadi kes2 yang mengaibkan.........................................
Jd sbg rakyat,syabab amat menghrpkn pemerintahan Islam sebenarnya.Iktlah cnth pemerintahan Rasulullah,Islam yang utama,hukum hudud terlaksana,segalanya aman dan makmur sehingga Islam tersebar 2/3 dunia.......................

Wallahua'lam.......

0 comments:

About Me

"Andai diumpama ISLAM seperti sebuah rumah usang yang hampir roboh , maka aku akan berjalan ke seluruh dunia mencari jiwa-jiwa muda...... Aku tak ingin ramainya bilangan mereka Tp aku ingin hati-hati yang ikhlas untuk membantu dan bersamaku membina kembali bangunan usang itu.... (As-Syahid Imam Hasan Al-bana)

Followers